12.31.2010

Kampung Inggris

5 comments:
Jadi kemarin ada bulek Mutik yang tinggal di Aceh. Pulang ke Jogja karena liburan sekalian ada peringatan 2 tahunnya alm. adiknya nenek. Biasa dong, ibu-ibu pada ngumpul ngomongin anaknya. Sampailah pada percakapan ‘Sarah, besok mau kuliah dimana? Jurusan apa?’ Aku kan ada disitu juga, jadi kujawab ‘Pengennya sih bahasa Inggris, UGM atau UNY gitu.’
Bulek Mutik ‘Wah, sama dong, si Pipin (anaknya bulek Mutik) juga bahasa Inggris. Sekarang semester 7, besok lulus langsung mau tak kirim ke Kampung Inggris, di Kediri.’
Tuing.tuing.tuing.baru denger nih. ‘Kampung Inggris? Apa tu bulek?’
‘Itu lho, yang di Pare, Kediri, jadi disana udah pake bahasa Inggris semua.’

Langsung hari ini aku googling tentang Kampung Inggris. Let me explain briefly..
image
tempat kursus pertama yang berdiri
image
Kampung Inggris. Udah pernah denger kah? Letaknya di Dusun Singgahan, Desa Pelem, Kecamatan Pare, Kabupaten Kediri.
Apa itu ? Sebuah desa yang disana terdapat sekitar 200-an tempat kursus bahasa Inggris. Nah, karena banyak tempat kursus itu, maka disebut kampung Inggris. Semua murid yang belajar disana tidak diperbolehkan menggunakan bahasa Indonesia. Sedangkan untuk penduduk aslinya, belum semua menggunakan bahasa Inggris. Kebanyakan pendatang berasal dari berbagai daerah di Indonesia. Para penduduk menyediakan banyak tempat kost, ada juga tempat kursus yang memiliki asrama.
 Baca deskripsinya di Fanpage Facebook KAMPUNG BAHASA INGGRIS PARE-KEDIRI

You know what? I am really excited to go there! Yeah, i will go there! Someday of course ;p

Fashioned in Finland January Giveaway

No comments:

win this fabulous 100 Elf Eyeshadow Palette on Nea's blog Fashioned in Finland
click HERE to enter
say hi to Nea, she is an amazing blogger ;)

12.30.2010

Handmade Nest Giveaway

1 comment:
kak Dita Maulani from Handmade Nest held her second giveaway!
She have THREE goodies for THREE winners. each goodies contains different handmade and crafty things!
and the giveaway is WORLWIDE !
go straight HERE to enter !
wish we luck ;)

12.29.2010

Surat Untuk Firman

1 comment:
Kawan, kita sebaya. Hanya bulan yang membedakan usia. Kita tumbuh di tengah sebuah generasi dimana tawa bersama itu sangat langka. Kaki kita menapaki jalan panjang dengan langkah payah menyeret sejuta beban yang seringkali bukan urusan kita. Kita disibukkan dengan beragam masalah yang sialnya juga bukan urusan kita. Kita adalah anak-anak muda yang dipaksa tua oleh televisi yang tiada henti mengabarkan kebencian. Sementara adik-adik kita tidak tumbuh sebagaimana mestinya, narkoba politik uang membunuh nurani mereka. Orang tua, pendahulu kita dan mereka yang memegang tampuk kekuasaan adalah generasi gagal. Suatu generasi yang hidup dalam bayang-bayang rencana yang mereka khianati sendiri. Kawan, akankah kita berhenti lantas mengorbankan diri kita untuk menjadi seperti mereka?
Di negeri permai ini, cinta hanyalah kata-kata sementara benci menjadi kenyataan. Kita tidak pernah mencintai apapun yang kita lakukan, kita hanya ingin mendapatkan hasilnya dengan cepat. Kita tidak mensyukuri berkah yang kita dapatkan, kita hanya ingin menghabiskannya. Kita enggan berbagi kebahagiaan, sebab kemalangan orang lain adalah sumber utama kebahagiaan kita. Kawan, inilah kenyataan memilukan yang kita hadapi, karena kita hidup tanpa cinta maka bahagia bersama menjadi langka. Bayangkan adik-adik kita, lupakan mereka yang tua, bagaimana mereka bisa tumbuh dalam keadaan demikian. Kawan, cinta adalah persoalan kegemaran. Cinta juga masalah prinsip. Bila kau mencintai sesuatu maka kau tidak akan peduli dengan yang lainnya. Tidak kepada poster dan umbul-umbul, tidak kepada para kriminal yang suka mencuci muka apalagi kepada kuli kamera yang menimbulkan kolera. Cinta adalah kesungguhan yang tidak dibatasi oleh menang dan kalah.
Hari-hari belakangan ini keadaan tampak semakin tidak menentu. Keramaian puluhan ribu orang antre tidak mendapatkan tiket. Jutaan orang lantang bersuara demi sepakbola. Segelintir elit menyiapkan rencana jahat untuk menghancurkan kegembiraan rakyat. Kakimu, kawan, telah memberi makna solidaritas. Gocekanmu kawan, telah mengundang tarian massal tanpa saweran. Terobosanmu, kawan, menghidupkan harapan kepada adik-adik kita bahwa masa depan itu masih ada. Tendanganmu kawan, membuat orang-orang percaya bahwa kata “bisa” belum punah dari kehidupan kita. Tetapi inilah buruknya hidup di tengah bangsa yang frustasi, semua beban diletakkan ke pundakmu. Seragammu hendak digunakan untuk mencuci dosa politik. Kegembiraanmu hendak dipunahkan oleh iming-iming bonus dan hadiah. Di Bukit Jalil kemarin, ada yang mengatakan kau terkapar, tetapi aku percaya kau tengah belajar. Di Senayan esok, mereka bilang kau akan membalas, tetapi aku berharap kau cukup bermain dengan gembira.
Firman Utina, kapten tim nasional sepak bola Indonesia, bermain bola lah dan tidak usah memikirkan apa-apa lagi. Sepak bola tidak ada urusannya dengan garuda di dadamu, sebab simbol hanya akan menggerus kegembiraan. Sepak bola tidak urusannya dengan harga diri bangsa, sebab harga diri tumbuh dari sikap dan bukan harapan. Di lapangan kau tidak mewakili siapa-siapa, kau memperjuangkan kegembiraanmu sendiri. Di pinggir lapangan, kau tidak perlu menoleh siapa-siapa, kecuali Tuan Riedl yang percaya sepak bola bukan dagangan para pecundang. Berlarilah Firman, Okto, Ridwan dan Arif, seolah-olah kalian adalah kanak-kanak yang tidak mengerti urusan orang dewasa. Berjibakulah Maman, Hamzah, Zulkifli dan Nasuha seolah-olah kalian mempertahankan kegembiraan yang hendak direnggut lawan. Tenanglah Markus, gawang bukan semata-mata persoalan kebobolan tetapi masalah kegembiraan membuyarkan impian lawan. Gonzales dan Irvan, bersikaplah layaknya orang asing yang memberikan contoh kepada bangsa yang miskin teladan.
Kawan, aku berbicara tidak mewakili siapa-siapa. Ini hanyalah surat dari seorang pengolah kata kepada seorang penggocek bola. Sejujurnya, kami tidak mengharapkan Piala darimu. Kami hanya menginginkan kegembiraan bersama dimana tawa seorang tukang becak sama bahagianya dengan tawa seorang pemimpin Negara. Tidak, kami tidak butuh piala, bermainlah dengan gembira sebagaimana biasanya. Biarkan bola mengalir, menarilah kawan, urusan gol seringkali masalah keberuntungan. Esok di Senayan, kabarkan kepada seluruh bangsa bahwa kebahagiaan bukan urusan menang dan kalah. Tetapi kebahagiaan bersumber pada cinta dan solidaritas. Berjuanglah layaknya seorang laki-laki, kawan. Adik-adik kita akan menjadikan kalian teladan!

http://itonesia.com/surat-untuk-firman/
-----
Indonesia !! aku berdoa untuk kemenanganmu, kejayaanmu, juga berdoa semoga kau jangan menangis, jangan marah jika kalah. dan semoga Indonesia dan Malaysia tidak saling menghujat saat salah satu kalah. your RUDE mouth changes NOTHING friends !!!

12.27.2010

Huza House of Batik

1 comment:
Batik Pekalongan, Pekalongan Traditional Weaving and Traditional Crafts Exclusive Pekalongan. We produce batik, weaving and crafts exclusively from the Pekalongan, good-quality, innovative designs with prices direct from the manufacturer.


That what they said about them in About Us section on their website HUZA Rumah Batik, you can translate it into english.
Yesterday, i went there with my sistas. Accompanied my sista from Bogor, Putri, she wanted to buy some batik dress and souvenir for her friends in Bogor.


Huza have amazing quality and friendly prices. You can find many good dresses, skirts, shirts, T-shirts, bags, shawls, fabrics, etc, all was made from Batik. Huza specialization is on Extra Extra Large size. So, don't be worry if you have big shape of body, there will be many choices for you.


And guess what? i found some pretty bag. but, i have not buy it yet. i will buy it later.


here are some pics from their website:
go check their website bloggies..

have a nice day ;)

12.24.2010

Boy and Girl #4

No comments:
girl  : how much, really, do you love me?
boy : look at the star!
girl  : stop changing the subject :/

boy : just look up!
girl  : okay
boy : how many stars do you see?
girl  : impossible to count
boy : then, that's how much i love you ;*

12.22.2010

Rosey

1 comment:

;p
my lil sista can't study without snack !
and tonight, Pocky was being chosen to be her snack, nom nom nom !

Mom, I Love You

No comments:

Today, 22nd December is Mother's Day in Indonesia. I went to flourist and met many girls who bought flowers. Not only roses but also orchid, etc.
Okay! That just a flower, but a flower can be a symbol of our love to Mom.. ;)
I bought 2 roses and a bunch of Sedap Malam (or Tuberose according to Google translate). My Mom likes Sedap Malam much..
This is the Rose
Sorry, can't take a good picture, so i took this Sedap Malam from Google
and...
i just want to say much THANK YOU and much LOVE for my mom, and for all mom all over the world !!
always wish a good life for you Mom.. ;*


Boy and Girl #3

No comments:
boy : is your name is Google?
girl  : of course no!! why?
boy : because you got everything i am searching for ;)


Funny Face Beauty Holiday Giveaway

No comments:
Alicia from Funny Face Beauty held an amazing giveaway !!
The prizes are very pretty amazing !! 21 pretty things !!
Urban Decay's Naked palette, Make up bag from Plaid Poni Designs, Audrey Hepburn 2011 Calendar, much goodies from M.A.C and many more !!
closes 11 January 2011, don't be late to enter bloggies !!
n_n

12.20.2010

Boy and Girl #2

1 comment:
girl  : what do you love most in the world? 
boy : YOU !
girl  : i know you will say that *laugh*
boy : what about you?
girl  : i love the world
boy : jerk!!
girl  : because you are my world ;')



Boy and Girl #1

No comments:
boy : do you know, why all the words I wrote to you is in font size 12?
girl  : no, why?
boy : 3 + 8 + 1
girl  : what's that ?
boy : 3 words, 8 letters, 1 meaning. I LOVE YOU



12.19.2010

Chit Chat

1 comment:
kemarin berhenti di perempatan pingit, di depan toko Jolie yang di situ mbak-mbak penjaga tokonya cantik-cantik. baru sekali aku ngajak kiddo kesana.

kiddo :  eh, besok kesana lagi yok?
aku    :  ngapa to?
kiddo : katanya mau beli sandal?
           ntar tak tanyain ke mbaknya "mbak, mbak yang ini nomor 40 ada? klo nomor mbak berapa?
aku    : *plak*aku pukul helmnya*  --"

Live Music and Live Fashion

1 comment:
they are very pretty talented girl !
i loooove them..
wish i were in Malaysia that day.. ;(


Hana Tajima Simpson is a fashion designer from London. (right)
Yuna Zarai is a singer from Malaysia. (left)


more pics and info : Hana's blog on Style Covered, Yuna's blog or tumblr, or here on Countthethread

Watch Me

No comments:
image
my first semester test result is.......... not bad and not good ! i do very sad. x(
i think i must study hard more. my friends are more clever, so i must be more more more clever too..

and i will try hard to:
 decreasing social network activity.
 - decreasing blogging activity.
 - decreasing blogwalking activity.
 - INCREASING study activity.
 - INCREASING eat The Book of Exercise activity.

maybe i will blogging on the night before sleep, and/or on the evening..
i do love blogwalking and meet other bloggies.. ;(
and especially the giveaway ! even i have been win just one time. hope i can win some. hehe

and i do looooove that quotes..
i will prove to my parents and my self, that YES, I CAN DO ANYTHING ! i can be the best, i can get the best score !

wish me luck bloggies.. thanks.. ;)

12.18.2010

Life is an Adventure

3 comments:

i love this ads.. he kids are sooo cute.. and the tagline,
Living a full life on the outside. Start on the inside.
LIFE IS AN ADVENTURE

12.13.2010

Current Playlist #2

5 comments:
  • Firework - Katy Pery
'Cause baby, you're a firework
Come on, show 'em what you're worth
Make 'em go, oh
As you shoot across the sky

Baby, you're a firework
Come on, let your colors burst
Make 'em go, oh
You're gonna leave 'em falling down

You don't have to feel like a waste of space
You're original, cannot be replaced
If you only knew what the future holds
After a hurricane comes a rainbow
  • Elevator - David Archuleta
Elevator goes up
Elevator goes down
And you just go with the flow
'Till your feet are back on the ground
It's an endless ride
Sometimes it takes you up
Sometimes it takes you down inside
but it's the butterflies
That keep you feeling so alive, so alive
You gotta get back that high

  • Love, Love, Love - Hope ft. Jason Mraz
Your love is permanent distraction
Perfect dinner actually feeling so extreme
Let's my apetit eat, i barely get sleep
Coz you are even in my dreams
And i thought i was stronger
And knew it all along alone
Since i am out of my control
So i fell into your hands
And i don't know where to land to going with the float

lyrics: Elyrics.net

Quote of The Day

1 comment:
when i get sad, i stop being sad, and be AWESOME instead
image
source quote: Majalah Kawanku

December Quote

No comments:
   To dance
      is to be out of yourself.
    Larger,
       more beautiful,
          more powerful.
~Agnes DeMille
image
source quote: GADIS Artsy Agenda

12.11.2010

Salty Firework

2 comments:
First, have you seen Salt? with Angelina Jolie as the main character?
this is the trailer..

Second, have you seen Firework by Katy Perry? the one which is number on billboard !!
this is the video clip..

Firework is about be confident on your self. no matter what people say, show off the real you !
i love this song so much.. ;*
---
'Cause baby, you're a firework
Come on, show 'em what you're worth
Make 'em go, oh
As you shoot across the sky

Baby, you're a firework
Come on, let your colors burst
Make 'em go, oh
You're gonna leave 'em falling down

You don't have to feel like a waste of space
You're original, cannot be replaced
If you only knew what the future holds
After a hurricane comes a rainbow
---
Evelyn Salt is a  Russian agents. she has to kill the President of America. but, she didn't do it.
I think, Firework is fit for Salt. show them what you're worth. show them that you're not an evil woman.
But, the ending is soo intriguing. maybe there will be Salt 2? can't imagine the ending for her.
;)

Vikram's Birthday

1 comment:
VIKRAM.... ;*
he is one year old on 9th December..
here are some picture of his birthday from his mom's fb..
look at his smiling face
the cake
the happy family
dad Fadly, mom Mita, and Vikram